Ranná káva v obľúbenom hrnčeku

Môj ranný rituál pitia kávy som si vyšperkovala za posledných 20 rokov do dokonalosti. A užívam si ho o to viac, odkedy musím vynechať kávu popoludní. Pretože dobrý nočný spánok si považujem ešte viac a po obedňajšej káve dobre nespím.
Čo je pri pití kávy dôležitejšie?
Je ťažké sa rozhodnúť, či je v mojom rituáli dôležitejšia chutná káva, alebo dobrý hrnček. Ale zdá sa mi, že je omnoho jednoduchšie nájsť kvalitnú kávu. Problém mávam skôr s dobrým hrnčekom, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou tohoto rituálu. Musí mať dostatočný objem, dobrý tvar, aby sa z neho dobre pilo a pekný obrázok, na ktorý sa pozeráme všetci.
Za posledných 20 rokov som vystriedala niekoľko hrnčekov s peknou potlačou. Väčšinou to boli reklamné hrnčeky, ktoré mi niekto doniesol. Tie čo som si kúpila, nie vždy obstáli.
Ale mám zopár, na ktoré rada spomínam.
Prvok môjho rituálu kávový hrnček s potlačou
Prvý bol hrnček od tlačovej agentúry Dow Jones. Na prvý pohľad nevábnej hnedej farby, no keď som si doň naliala horúcu kávu zbledol a vystúpilo logo agentúry. Bolo zábavné pozorovať, ako sa steny pomaly ohrievajú, vždy od spodu nahor. Dovtedy sme taký hrnček doma nemali a chvíľu sme oň súperili, komu pripadne. Bohužiaľ príchodom umývačky riadu do našej domácnosti sa táto jeho vtipná termo-vlastnosť pomaly vytratila, zbledol, postupne vybledlo aj logo a hrnček skončil na smetisku dejín.
Po ňom sa mi do rúk dostal veľmi praktický nerezový termoizolačný s vygravírovaným logom manželovej firmy. Dlho sa mi v rukách neohrial – skončil medzi turistickými potrebami a dodnes ho používajú všetci členovia našej rodiny.
Jeden vzácny hrnček je z obdobia, keď na Slovensko dorazil Google. Manžel sa kamarátil s prvým riaditeľom pobočky a dostal od neho do daru jeden z najlepších, čo sme doma mali. Vynikal nielen tvarom, ale aj potlač na hrnčeku bola vtipná. Bohužiaľ aj tá v umývačke riadu časom vybledla a hrnček mi nakoniec znárodnil manžel. Používa ho dodnes.
Mala som aj pokus, že si dobrý hrnček na kávu kúpim. Po dlhom hľadaní som si kúpila len jeden a ani ten nie je až taký dobrý, ako som čakala. Našťasie sa deťom páči a pijú z neho bylinkové čaje, keď sú choré.
Sem-tam si dovolím použiť dcérin z Martinusu. Ten mám veľmi rada, ale je naňho citlivá. Nerada by som jej ho rozbila, tak si ho užívam len výnimočne. Škoda, že už také nepredávajú, vypýtala by som si ho pod stromček.
Ten, čo používam teraz ani neviem od koho máme. Dokonca si nepamätám,i kedy sa u nás objavil. Má jednoduchý tvar a kvalitnú potlač. Myslím, že vývoj potlač na hrnčeky pokročil a moderné technológie prerazili aj do reklamnej sféry. Pretože logo HP na ňom žiari dodnes.